World Ski Awards Winner 2016

Itineraris d'esquí de muntanya en horaris d'obertura de pistes (09.00 h a 17.00 h)

1Verdet - dificultat: verda,  longitud: 1.100 m, desnivell: 120 m.
Pàrquing de la Carbonera (1780 m) → pista blava El Beç, a la balisa 2 → continuar itinerari bosc fins a pista blava El Beç, entre balises 8 i 9 → pista verda El Planell, balisa 1, fins tòtem skimo, costat edifici La Caubella (1.900 m). Fora de pistes. 2 trams pel costat pista.

2Beç - dificutat: blava, longitutd: 600 m, desnivell: 120 m.
Pàrquing de la Carbonera (1780 m) → pista blava El Beç, a la balisa 4 →continuar itinerari bosc a pista blava El Beç, entre balises 8 i 9 → pista verda El Planell, balisa 1, fins tòtem skimo, costat edifici La Caubella (1.900 m). Fora de pistes . 2 trams pel costat pista.

3Pla de la Cot - dificultat: blava, longitud: 1.200 m, desnivell: 300m.
Pàrquing de la Carbonera (1780 m) → pista verda La Transversal, a la balisa 4 → continuar, tot recte, itinerari bosc → pista vermella de Corpalanca, entre balises 11 i 12 → pista blava El Besurt II, entre balises 18 i 19 → fins arribar al restaurant Pla de la Cot (2.080 m) . Fora de pistes. 2 trams pel costat pista.

4La Serra - dificultat: blava, longitud: 3.400 m, desnivell: 458 m
Pista verda El Planell, tòtem skimo – embarcament tapís (1.900 m) → pujar entre el tapís i el bosc → a dalt pista verda El Planell, continuar itinerari bosc, paral·lel pista blava La Serra → Pla de la Cot, passar costat tapís Pla de la Cot II → continuar itinerari bosc, paral·lel pista blava/vermella La Serra → fins Pic del Cubil (2358 m). Fora de pistes. 2 trams pel costat pista.

5 Setúria - dificultat: vermella, longitud: 2.600 m, desnivell: 458 m
Embarcament telecadira de Setúria (1.900 m) → pista vermella Font Roja, balisa 2 → continuar per darrere la xarxa de protecció fins arribar al bosc → continuar itinerari bosc → Planell de la Tossa, vorejar pel costat esquerre les basses d’aigua → entre les balises 1 i 2 de la pista blava de La Tossa, continuar per darrere del paravents fins al Pic del Cubil (2.358 m). Fora de pistes. 2 trams pel costat pista.

Itineraris d'esquí de muntanya fora dels horaris d'oberura de l'estació

• 17:30 h a 22.00 h pujada i baixada per l'itinerari permès per l'estació.
  • De 22:00 h a 7:00 h no està permès practicar l'esquí de muntanya, ni de pujada ni de baixada, dins les àrees esquiables de l'estació.
  • De 7:00 h a 9:00 h, abans l'obertura de l'estació, està permesa la pràctica de l'esquí de muntanya, en tot el seu domini, excepte els dies en que hi ha hagut una nevada.

1Itinerari Sector Pal - dificultat: blava, longitud: 3.820 m, desnivell: 578 m.
Pàrquing La Carbonera → pista Blava El Beç → pista verda El Planell → pista blava La Serra → Pla de la Cot → pista blava/vermella La Serra → Pic del Cubil (2358 m), per pistes. Aquest itinerari també es pot iniciar des de la pista verda El Planell, al costat de l'edifici La Caubella (1.900m) - dificultat: blava, longitud: 3.230 m, desnivell: 458 m, per pistes.
En els dies en què l’estació organitzi activitats i sopars al restaurant Pla de la Cot, la pista blava La Serra (el tram que va des del restaurant fins a peu depistes) i la pista verda El Planell, quedaran autoritzades per a la pràctica de l'esquí de muntanya fins finalitzar aquestes activitats.

skimo
skimo1
skimo2

+ Info: atcpal@vallnord.com - Tel. +376 878 078

Itineraris d'esquí de muntanya en horaris d'obertura de pistes (9.00 h a 17.00 h)

2 Port Negre - dificultat: vermella, longitud: 5.000 m, desnivell: 950 m
Pàrquing del Crest / embarcament telecadira Josep Serra (1550 m) → pista blava Les Marrades → pista verda El Cortal → pista blava Les Fonts → pista blava La Solana → pista blava Port Vell → Port Negre (2.500 m). Pel costat pistes. Marrades, fer les corbes a l’exterior i creuar la pista acabada la corba.

Aquest itinerari també es pot iniciar des de la pista verda El Cortal, a l’alçada de l’edifici Comallemple i al costat del restaurant Refugi (1.938 m)- dificultat: vermella, longitud: 3.000 m, desnivell: 562 m. Pel costat de pistes.

Itineraris d'esquí de muntanya fora dels horaris d'obertura de l'estació

• 17:30 h a 22:00 h pujada i baixada per l'itinerari permès per l'estació.
  • De 22:00 h a 07:00 h no està permès practicar l'esquí de muntanya, ni de pujada ni de baixada, dins de les àrees esquiables de l'estació.
  • De 7:00 h a 9:00 h, abans de l'obertura de l'estació, està permesa la pràctica de l'esquí de muntanya en tot el seu domini, excepte els dies en què hi ha hagut una nevada.

2 Itinerari sector Arinsal (port Negre)  Dificultat: vermella, longitud: 5.000 m, desnivell: 950 m
Pàrquing del Crest/ embarcament telecadira Josep Serra (1.550 m) → pista blava Les Marrades → pista verda El Cortal → pista blava Les Fonts → pista blava La Solana → pista blava Port Vell → Port Negre (2.500 m). Per pistes.

Aquest itinerari també es pot iniciar des de la pista verda El Cortal, a l’alçada de l’Edifici Comallemple i al costat del restaurant Refugi (1.938 m)- dificultat: vermella, longitud: 3.000 m, desnivell: 562 m. Per pistes

Skimo Vallnord Arinsal 1
Skimo Vallnord Arinsal 2
Skimo Vallnord Arinsal

+ Info: atcarinsal@vallnord.com - Tel. +376 737 020

Mapa skimo Pal Arinsal

Normes generals de conducta per a l’esquí de muntanya a les àrees esquiables

1. Només es pot practicar l’esquí de muntanya en els itineraris marcats i a les pistes autoritzades per l’estació.
  2. No s’ha d’utilitzar mai una pista tancada. Cal respectar les indicacions relatives a les pistes.
  3. No és permès de portar gossos a les pistes d’esquí ni tampoc als itineraris marcats fora pistes.
  4. No es permet als vianants ni als practicants de raquetes de caminar per les pistes i els itineraris d’esquí de muntanya. Hi ha circuits específics preparats i/o pistes autoritzades per aquesta pràctica.
  5. No es permet baixar esquiant pels circuits de pujada, marcats fora pistes.

Normes específiques de conducta per a l'esquí de muntanya a la nit

• Cal portar sempre un frontal encès amb bona capacitat d’il·luminació i utilitzar accessoris reflectants per poder veure-hi i, sobretot, ser vist.
  • Cal seguir els itineraris habilitats per a la nit en la pujada i també en la baixada.
  • Cal baixar sempre pel lateral de la pista per tal de no malmetre i respectar el treball dels maquinistes.
  • Cal fer la baixada amb velocitat reduïda, ja que poden haver-hi ginys treballant i motos circulant.
  • Cal consultar les indicacions relatives a la meteorologia i al risc d’allaus.

Descarregar normes de conducta

Skimo Vallnord Noche

Recorda que la pràctica de l’esquí de muntanya és sota la teva responsabilitat.